‘Dansen als een edelman’

Bezoek deze bijzondere presentatie en ontdek de verborgen boodschap van symbolen en andere (beeld)taal.
Woensdag 21 juni 2023, Michaëlskerk in Oosterland, Wieringen (Noord-Holland)

Op basis van mijn boek ‘Dansen als een edelman’ heb ik een inspirerende presentatie samengesteld, waarin bekende symbolen in een decor van alledaagse gebeurtenissen een verrassende betekenis krijgen. Welke taal spreken niet alleen vormen en kleuren, maar ook de hoofdrolspelers uit de heilige boeken, mythologie, sprookjes en volksverhalen? Ik ga ver terug naar de oorsprong en betekenis hiervan, die ons – verpakt in logo’s en symbolen – dagelijks onder ogen komt.

Tijdens deze presentatie leer je de onderliggende boodschappen van beeldtaal te herkennen. Met één simpele tekening kan ik veel verschillende verhalen vertellen, waar iedereen zich in herkent. Niet alleen omdat het universeel is, maar omdat ik het je ga uitleggen op een manier die je nooit meer vergeet. Storytelling maximum level.

Vooral in het laatste deel, waarbij in groepsverband grote symboolkaarten gebruik worden, komen interessante weetjes naar boven. Met deze informatie bekijk je een logo of (merk)beeld ineens op een heel andere manier en gaat een doodgewoon symbool een compleet nieuwe betekenis krijgen. Je zult bovendien ontdekken dat de beelden waarmee je bekend bent, teruggaan naar precies dezelfde bron van iemand met andere (denk)beelden. Bovenal ontdek je wat deze symbolen over je eigen lichaam en geest vertellen.

OVER DE SPREKER

Ronald Bos

Ronald Bos (1972) is altijd geïnteresseerd geweest in oude beschavingen, vreemde talen en occulte kennis. Denk hierbij aan onderwerpen als astronomie, astrologie, filosofie, taalfilosofie, natuurkunde, geometrie, theologie, fysiologie, archeologie, mythologie, numerologie, etymologie, kabbala, biologie, alchemie, semiotiek (tekenleer), enzovoort. Tijdens zijn opleiding tot grafisch vormgever verdiepte hij zich in logo design, waardoor hij met zijn kennis verbanden ging zien die voor anderen verborgen blijven. Zijn doel is zoveel mogelijk mensen laten inzien dat er achter ogenschijnlijk bekende symbolen en (denk)beelden tijdloze wetenschap schuilgaat. Hij geeft ook presentaties op marketing en media events, bedrijven, (ontwerp)bureaus, scholieren en studenten.

Voortaan ga je anders kijken naar…